fredag 13 juli 2012

25. Blåklocka (130 av 366)

Oj oj, i år var det svårt att ens hitta blåklockor. Jag trodde faktiskt att de skulle hinna blomma ut innan jag hittade några. De jag hittat växte på så otillgängliga ställen som inte var lämpliga för en fotograf att beträda. Det första stället jag hittade var en rugge som växte mellan spåren vid järnvägsstationen och eftersom dottern var med och jag ville föregå med gott exempel så hoppade jag inte ner på spåret (men det drog allt.....och jag fick uppbringa allt förstånd jag hade för att låta bli ). Det andra stället jag var tvungen att behärska mig på  var mitt på en refug i en trafikerad korsning. Alldeles i mitten av refugen hade asfalten spruckit och där, där hade några frön från en blåklocka en gång landat,grott, växt upp och stod nu och ropade på mig! Jag kunde dock se rubrikerna i morgondagens tidning om jag nu skulle tvärnita och hoppa ur bilen för att ett par blåklockor stod och log förföriskt mot mig, så jag fick vackert vänta till ett bättre tillfälle. Det tillfället kom denna fredagen den 13:e. Vem sa att det var en otursdag...............

2 kommentarer:

  1. En riktig turdag! :) Men det sägs att tur och skicklighet går hand i hand och dagens tur kanske bara är belöning för att du är klok nog att inte låta utmaningen utsätta dig för faror.

    SvaraRadera
  2. Det blev ju en bra blåklocksbild till slut. Här där jag bor växer det jättemycket blåklockor i år, ser dem överallt. Orättvis fördelning...

    SvaraRadera