lördag 2 juni 2012

90. Gris (60 av 366)

Tre gånger har det sprungit ut vildsvin framför min bil när jag varit på väg till jobbet. En dag stod dessa halvstora vildsvin och bökade på en åker vid vägkanten. Det var såpass nära att jag stannade för att föreviga dem. Man tror ju att de ska springa iväg så fort man stannar och skyndar sig därför att ta bilden. Jag hinner nog ta en till tänker man sedan och trycker av igen. Om man sansat sig lite skulle man kunnat få lite bättre skärpa men nu är det som det är och detta var resultatet. Ett par dagar efter denna bilden togs såg jag hela vildsvinsflocken böka runt långt borta vid skogsbrynet. Det var nog tio-tolv djur i varierande storlek varav vissa var i en storlek man inte skulle vilja sprang ut framför bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar