måndag 4 juni 2012

103. Himmelskt (74 av 366)

Detta är min plats på jorden. Tänk att något så vackert finns alldeles nära att beskåda varje dag. För trettio år sedan träffade jag ett ambassadörspar, som rest och jobbat världen över, vid just denna utsikt. Den gången var det solnedgång och de var alldeles mållösa. Kvinnan sa: -Vi har rest över hela världen men aldrig sett något vackrare. För mig som då jobbade med denna utsikt varje dag framstod detta som helt osannolikt. Det finns ju en hel värld där ute som kryllar av vackra platser tänkte jag och såg något i stil med Maldiverna framför mig. Men nu är jag beredd att hålla med för visst är denna bild njutningsbar - som en akvarell........

3 kommentarer:

  1. Ja kan bara hålla med om att det är jättevackert. Tyvärr blir man väl lite hemmablind och ser inte det vackra i sin närmaste omgivning.

    SvaraRadera
  2. Det är en konst att kunna se skönheten i den nära omgivningen. Med öppna sinnen kan de flesta platser bli ditt eget paradis.
    Men så finns det vissa platser som blir allas paradis - som din havsvik. :)

    SvaraRadera
  3. Viktigt att kunna se det vackra i vår närhet. Himlen speglar sig vackert i vattnet.

    SvaraRadera